Resmi Dilantik, Pengurus DPC LSM Berjaya Kota Semarang

Foto bersama pengurus DPC LSM Berjaya Kota Semarang

Semarang, Kabarjoglo.com – Ketua Umum DPP LSM BERJAYA David Santosa resmi melantik sebanyak duapuluah pengurus inti DPC LSM Berjaya Kota Semarang, acara berlangsung di RM Lombok Idjo, jln Setia Budi, Semarang.Sabtu (12/10)

Adapun Acara diawali Pembukaan dan doa oleh Mayor Purn (TNI)Ponijo, Menyanyikan lagi Indonesia Raya, Sambutan Ketua LSM Berjaya Semarang , Perkenalan diri Pengurus LSM Berjaya Semarang ,Sambutan dari Ketum LSM Berjaya Penutup dan doa,Ramah Tamah

Berlanjut dengan simbolis selaku ketua umum LSM BERJAYA memakaikan baju seragam dan pemasangan ID Card kepada  Ichwanto selaku ketua DPC KOTA SEMARANG dan Mayor TNI (Purn) Ponijo selaku ketua dewan penasehat.

 

Dikuti pula secara simbolis diserahkan buku AD ART berisi lengkap semua ketentuan hukum sebuah LSM, SK DPC, beserta seragam dan ID Card pengurus. Diserahkan jajaran pengurus DPP Sekum Mujiatiek, Ketua Biro Hukum dan Advokasi Totok Suprapto, SH., MH., Sony Dwi Atmiko.

Secara resmi LSM BERJAYA DPC KOTA SEMARANG telah dilantik dan disahkan sesuai AD ART.

David Santosa berharap Cabang Semarang bisa menjalankan roda organisasi dengan baik sesuai dengan arahan dan sejalan dengan ketentuan yang ada di AD ART LSM.

LSM BERJAYA harus menjadi pelopor dalam masyarakat sebagai LSM yang peduli dan memberikan solusi kepada pihak pihak yang berhubungan dengan LSM baik kepada rakyat maupun kepada pemerintah sesuai dengan ikrar yang telah diucapkan bersama dalam pelantikan pengurus dan cabang.

Adapun Ikrar LSM BERJAYA.adalah LSM BERJAYA dari rakyat, oleh rakyat, untuk rakyat. LSM BERJAYA mendampingi masyarakat, memberikan solusi kepada pemerintah dan rakyat. LSM BERJAYA maju, berkembang, berjaya bersama rakyat.

Acara di tutup foto bersama dan rencana hari senin 14 Oktober 2019 pengurus menyerahkan berkas LSM Berjaya ke Kesbangpol kota Semarang.

Pos terkait

Tinggalkan Balasan